lördag 14 juni 2014

Bokbloggsjerka 13 - 16 juni

Annika ställer en enkel fråga i sin Bokbloggsjerka 13 - 16 juni
Vad ska du läsa i sommar?
Den frågan har jag funderat på i olika omgångar. Det är kul att planera även om man sedan inte alls följer planerna.  Det kommer nya titlar; man besöker antikvariat och loppisar och vem vet vad det för med sig?
Några afrikanska titlar har jag länge haft på läslistan. Två av dem kommer i pocket i sommar. Den tredje lånar jag. Läs mer HÄR
Helena har också varit nyfiken på sommarens läsplaner och mina svar finns att läsa i  BOKFRÅGAN. Redan nu kan jag komplettera med en titel.
Jaktlycka. Noveller av Anna - Karin Palm. En ny titel av Anna - Karin Palm blir man alltid nyfiken på. Och ingen annan titel i den övriga sommarläsningen är noveller. Hon debuterade med romanen Faunen 1991. 1997 kom Målarens döttrar som blev en stor publikframgång. 2011 kom Snöängel.
Anna - Karin Palm är född 1991; har rest mycket och bott flera år i England och Tyskland. Nu bor hon i Stockholm med sin dotter.

22 kommentarer:

  1. Spännande med afrikanska böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. de där tre tror jag blir riktigt bra. ska verkligen försöka göra slag i saken

      Radera
  2. Har läst väldigt få afrikanska böcker. Borde verkligen läsa fler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. några afrikanska har jag läst, men det har blivit flest asiatiska

      Radera
  3. Målarens döttrar och jag passade inte riktigt ihop, har dragit mig för att ge henne ett nytt försök...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaktlycka passar kanske bättre? eller Faunen?

      Radera
  4. Svar
    1. absolut! jag lånar massor. allt läser jag inte, men jag vill ha sett och skaffat mig en uppfattning. så kanske jag går tillbaka vid annat tillfälle.

      Radera
  5. Det är verkligen inte ofta man läser om Afrika, där borde ju finnas hur många författare som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. helt klart! jag känner också att jag ligger efter med Afrika

      Radera
  6. Tack för tipset. Låter intressant. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag känner bara redan nu att tiden börjar gå snabbt. sommaren är kort...

      Radera
  7. Är lika dan. Sällan jag ens kommer ihåg vad som stod på den där listan. Det kommer ju nya titlar, och gamla återkommer, hela tiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. så sant som det är sagt!
      och alla bloggtips som står som spön i backen!
      men den där planeringen är rolig i sig.

      Radera
  8. Jag har en ganska lagom läsplan för den här sommaren. Tror faktiskt att det kommer att funka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. duktigt! skönt att läslusten återkommit! det ska bli intressant att läsa vad du skriver om din sommarläsningen. idel okända namn för mig

      Radera
  9. Jag brukar inte planera min läsning utan tar det jag känner för stunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. klart att man kan göra det! läsningen är det viktiga, planerad eller inte

      Radera
  10. Aldrig hört talas om, blir till att kolla upp:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. alltid kul att kolla andras tips. hoppas att du fastnar för någon titel!

      Radera
  11. Jag har en hel hög med böcker här hemma, både nya och hyllvärmare, så jag väljer efter vad jag känner för, inga direkta planer för sommarens läsning.

    SvaraRadera