fredag 25 augusti 2023

Fem en fredag v. 34 2023:Repetition

elisamatilda: Fem en fredag v. 34: Repetition 

1. Vad är något du upprepar varje dag? Dricker ett glas vatten på morgonen och  sätter på kaffet
2. Vilken bok, film eller serie har du tittat på eller läst flera gånger? Det får bli filmerna Borta med vinden och Vägvisaren = Dersu Uzala
3. Vad lär du dig aldrig? Att barnbarnen växer så fort
4. När lärde du dig senast något utantill? Troligen någon diktstrof.
5. Vilket var det vanligaste samtalsämnet under den här veckan? Händelserna kring Trump och Putin. De senaste dagarna tillkom ju flygolyckan där Prigozjin omkom. Om han nu omkom.

16 kommentarer:

  1. underbara filmer att se om och igen, har vissa dvd

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, verkligen jag glömde dock Gudfadern 1

      Radera
  2. Nämen, nu måste jag googla på Vägvisaren, den filmen har jag inte hört talas om! Visst växer barnen fort, i mitt fall är det tre barnbarnbarn som växer och frodas. Jag har tillbringat veckan i min friidrottsbubbla, ganska befriande faktiskt att släppa verklighetens världsproblem ett tag. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vägvisaren är helt underbar. ibland måste en vila sig från världen

      Radera
  3. Kaffet är ett måste på morgonen (när äggen slunkit ner)! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. för det mesta enda gången på dagen jag dricker kaffe. ska en äta ägg först?

      Radera
  4. Det där med Trump är ett skam för USA, och idioten hajar det inte ens. Och "mugshoten" man tog på honom, nej inte skulle jag vilja möta honom i en mörk gränd...
    Och det är väl ingen som tror att det var en olycka som hände med Prigozjin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej just det. jag tycker att någon utomstående skulle vara med i utredningen av olyckan

      Radera
  5. Minns Vägvisaren som fantastisk! Visst har vi samtalsämnen så det räcker och blir över med världsledare som Putin och Trump. Suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vägvisaren är helt underbar. otroligt med två sådana dårar som sitter på så mycken makt

      Radera
  6. Skoj att läsa dina svar på veckans frågor. Det är intressant att se alla olika filmer o böcker som många gillar o ser/läser om o om igen.
    Jag har också svårt att riktigt förstå hur snabbt tiden går... den rusar fram för fort.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är alltid roligt att läsa vad andra tycker. och visst går tiden alltför snabbt

      Radera
  7. Har inte sett Borta med vinden - vilket jag ser som en miss, men nu är det för sent! Den är alldeles för omodern...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. i så fall var den omodern redan när den kom. historiska filmer och romaner ser och läser jag gärna. det vore inte fel att se om Borta med vinden en gång till

      Radera
  8. Ja, det är svårt att fatta hur tiden kan gå så fort. Jag har långt kvar till några barnbarn men jag undrar varje dag vart mina små barn tog vägen…

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, så är det ju också, men på något sätt blir det extra tydligt med barnbarnen

      Radera