fredag 18 augusti 2023

Fem en fredag v. 33 2023: Fantasi

  1. Finns det någon fiktiv värld du gärna hade besökt? Barnhans land i Barbro Lindgrens underbara böcker
  2. Är du bra på att komma på idéer? Ja. Och jag är bra på att delegera
  3. Är du en drömmare eller realist? Båda delarna faktiskt men med liten övervikt för drömmare
  4. Vad fantiserar du om? Resor. Alltid resor.
  5. Om du fick önska, vad skulle finnas i världen som saknas idag? Respekt och medmänsklighet

Fler svar hos elisamatilda: Fem en fredag: Fantasi

18 kommentarer:

  1. resor - precis så tänker jag också när det gäller drömmar, nya spännande platser fascinerar alltid

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är fantastiskt att uppleva främmande miljöer

      Radera
  2. svarat liknande på ett par frågor, fint att resa även i böckernas värld.

    SvaraRadera
  3. Respekt och medmänsklighet skulle lösa extremt mycket av världens problem. Att inte lägga sig i och att bry sig om andra, hade gjort många så gott! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa dina svar. Ja tänk om man hade fått träffa Dartanjang också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barbro Lindgrens karaktärer är så fina. och en del är väldigt roliga. andra är deprimerade

      Radera
  5. Skriver under på din önskelista om medmänsklighet som innefattar respekt. Finns på tok för lite av den varan. Barbro Lindgrens böcker har jag inte läst, plump i protokollet, men jag undrar om hon kanske inte var lika populär i Finland som här.Jag läste ju på svenska så man tycker hon borde ha funnits tillgänglig. Ha en fin sensommarhelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barbro Lindgren är så härligt absurd. och jag tycker egentligen hon också kan läsas av vuxna också. det kan säkert vara så att hon var mindre känd i Finland.

      Radera
  6. Respekt och medmänsklighet två egenskaper som borde vara helt naturliga, men tyvärr är så inte fallet.
    Drömmar om resor borde du ju kunna infria nu när pandemin är avklarat. Håller tummarna för det:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kan tycka att det saknas vanlig hyfs och anständighet i vardagslivet. och det är ju också egenskaper som borde vara medfödda. evt blir det en långresa så småningom.

      Radera
  7. Ja tack till mer respekt och medmänsklighet. Världen är galen!

    SvaraRadera
  8. Barbro Lindgren, visst var det hon som skrev böckerna : Jättehemligt, Världshemligt och Bladen brinner? Älskade dem när jag var i 10-12 års åldern!
    Resor ja....det kan man fantisera mycket om!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst var det Barbro Lindgren. hon är fantastisk.

      Radera
    2. Va kul att det var Barbro Lindgren som skrev de böckerna! Svar: Leffe Blonde är en väldigt god öl från Belgien (en ale)

      Radera
    3. tack! bra att veta. ska briljera med Leffe Blonde nästa gång jag äter ute med öldrickare. 👍🏻

      Radera