lördag 26 november 2022

Veckans mening v. 47 2022

 MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord skriver så här:"Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på."  Han uppmanar oss att hänga på! 

" Den instängda kokheta fångenskapen som var både intim och isolerad gav Saladin Chachacha lust att ge sig i debatt med kvinnan, oböjlighet kan också vara en monomani, ville han säga, den kan innebära tyranni, och den kan också vara bräcklig, medan flexibilitet kan vara human och så stark att den håller."

Dessa tänkvärda ord kommer fån Satansverserna av Salman Rushdie.

5 kommentarer:

  1. jag har kommit en bit. Midnattsbarnen hade vi i en bokcirkel. jag gillade den

    SvaraRadera
  2. Den boken finns här, men jag tror inte att jag kommer att läsa den. Alldeles för tjock. Det blir min man som tar tag i Rushdie tror jag.

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ju en tänkvärd mening.

    SvaraRadera