fredag 25 november 2022

Fem en fredag v. 47 2022:Svart fredag

elisamatilda: Fem en fredag v. 47: Svart fredag

1. Vad köpte du senast som du behövde?

Ett stort krukfat


2. Vad köpte du senast som du inte behövde?

En stor glasvas att lägga ljusslingor i


3. Finns det något Black Friday-erbjudande som lockar?

Ett duntäcke


4. Vad köper du på rea men aldrig annars?

Kommer verkligen inte på någonting.


5. Hur länge skulle du kunna vänta i kö för att köpa något?

Ganska länge. Underförutsättning att det  var något som var  viktigt för mig. Och att kön var ordnad.

12 kommentarer:

  1. snyggt med ljusslingor, det hade finska bibliotekarien på biblioteket - istället för strålkastare i taket, jag har inte många hål i mina krukor, hittar fat på loppis

    SvaraRadera
    Svar
    1. fatet måste bära krukan. är förtjust i de pyttesmå ljusen

      Radera
  2. Ett skönt varmt duntäcke är en bra investering! Jag har ett tunt för sommarbruk och ett tjockare nu när det är vinter. Tror jag ska testa att förse en vas med ljuskulor, det blir säkert vackert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har inte kunnat använda duntäcken tidigare. har alltid blivit för varm. men nu verkar de vara alldeles lagom

      Radera
  3. Jag fick använda loppisfat till krukorna, funkade bra, men skulle behöva några nya större krukor men det är besvärligt att handla sånt o ta med på bussen. Duntäcket har jag tagit fram från källarförrådet, men ännu räcker sommartäcket för att hålla värmen. Jag har en liten ljusslinga i en whiskykaraff som jag ärvt, de ger ett härligt sken. Trevlig första advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. de där ljusslingorna i en glasvas el dyl är verkligen trevliga. det där med krukfat är obekvämt på alla sätt. obekväma priser också

      Radera
  4. Du verkar ha lättare för köer än jag;-) Letade faktiskt också efter ett "vettigt" duntäcke på Hemtex idag. Köpte ju underlakan (som jag behövde), men täckena föll mig inte i smaken. Dessutom var de inte på rea heller;-)

    SvaraRadera
  5. loppisfat men inte loppispricers. har ni någon Fixar - Malte i Kommunen som du borde komma och hjälpa till i? i så fall han du få hjälp med en viss sorts saker

    SvaraRadera
  6. Fick ett duntäcke i present för många år sedan. Använde det ett par gånger, men det blev alldeles för varm. Så när jag flyttade hit förra året så blev det second hand för täcket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. har alltid tidigare tyckt att duntäcken är för varma. men nu har vi dragit ner på värmen och jag har blivit mera frusen av mig så nu tror jag att det skulle passa utmärkt

      Radera
  7. Roligt med alla svar - att jämföra hur man själv resonerat, vad andra köpt och inte köpt osv.
    Där tycks vara en lång kommentar, spam, från en anonym som slunkit igenom här som kommentar, men du kanske ser sånt själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är kul med alla svaren. men jag har ingen lång anonym kommentar här just nu i alla fall

      Radera