torsdag 20 augusti 2020

Helgfrågan v. 34


 
Brukar du namna dina böcker? 

Bonusfråga: Håller ni fortfarande på Folkhälsomyndighetens rekommendationer ang. Corona?
 
Om jag har fått en bok av någon brukar jag be dem att skriva något i den till mig.
Och om jag evtentuellt skulle frångå mina principer och låna ut en av mina böcker till någon speciell person skulle jag nog skriva mitt namn i boken. Kanske adress också. 🤔

Svaret på Bonusfrågan: Ja. Så klart. Pandemin är ju inte på något sätt över. Social distansering; tvål, vatten och handsprit. 😷

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. jag har nog köpt en hel del böcker i år också

      Radera
  2. Jag känner mig nog inte helt bekväm med att låna ut böcker. Någon gång har någon lånat en bok till mig, och jag är alltid lika rädd om en sån bok som om den vore min egen. Alla är inte det...

    Handsprit har jag för det mesta hoppat över, men tvål och vatten är bra. (Fast det har jag ju alltid använt.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, att låna ut böcker är jag inte så förtjust i. handsprit kan en bära med sig

      Radera
  3. Numer kan jag låna ut böcker - men betraktar det mer som att jag ger bort dem. Förr blev jag fruktansvärt besviken när utlånade böcker bara "försvann".

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är inte kul när utlånade böcker inte kommer tillbaka

      Radera
  4. Lånar sällan ut böcker. Handsprit använder jag ibland tvättar händerna desto mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. handsprit är bra när en är ute och inte har tvättstället med sig

      Radera
  5. Vi har visst alla dålig erfarenhet av att låna ut böcker.

    SvaraRadera
  6. Jo, det är ju självklart att man håller på rekommendationerna, man gör det ju även till hänsyn gentemot andra. Omtanke borde vara viktigare än någonsin nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det är inte självklart för alla, fast en tycker att det borde vara det. ömsesidig hänsyn borde inte vara så svårt

      Radera