fredag 14 augusti 2020

Fem en fredag v. 33: Antal

 elisamatilda: 

Fem en fredag v. 33: Antal

1. Vilka fem platser har du besökt i sommar?
Båstad (Norrvikens trädgårdar), Laholm (en trädgård), Yngsjö (utomhus),
Vinslöv (överlämning av bokkassar utomhus). Kommer inte på flera ställen.

2. Vilka fyra saker har du alltid med dig?
Telefon, papper/penna, pappersnäsdukar, vatten

3. Vilka tre maträtter går på repeat hemma hos dig?
Kotletter, lax, någon linsrätt

4. Vilka två saker skulle du ta med till en öde ö?
Penna/papper och en schweizisk pennkniv men många funktioner

5. Vad är en favoritsak i ditt hem?
Min säng

 

20 kommentarer:

  1. Pennkniv kan nog vara bra på en öde ö. Säng är en nog en favorit för mig också men valde en annan möbel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. de där schweiziska knivarna innehåller ju allt. utom mat

      Radera
  2. Pappeersnäsdukar skulle jag ju också ha skrivit, för utan dem får jag panik. Bara tanken på att jag glömt dem hemma får näsan att rinna.
    Ha en fin helg1
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! just det. om aldrig förr så just när en inte har något att snyta sig i. och de är bra till en massa annat också

      Radera
  3. Ja, jag har också säng. Ställbar.
    Glömde skriva pappersnäsdukar, för de har jag alltid med mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, pappersnäsdukar är ett måste. antingen näsan droppar eller inte. är bra till så mycket annat. min säng är inte alls så fin, men den står i ett hörn med utsikt över grönska på två håll

      Radera
  4. Har alltid en schweizisk armékniv i handväskan. Visserligen bara en minivariant, men den har kommit till pass som bland annat skruvmejsel.
    Konstigt nog har jag alltid en penna med mig men inget papper, suck;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ibland lyckas jag ha både papper och penna, men ofta blir det gamla kvitton jag skriver på. schweizisk armékniv bör en inte glömma i handväskan när en ska ut och flyga

      Radera
  5. Riktigt härliga platser du besökt :D . Roligt att få se sig omkring :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, en behöver se något annat än hemmets fyra väggar

      Radera
  6. Papper o penna kan man skippa om man har mobilen. Så gör dottern, allt noteras i mobilens klotterplank. Jag är för gammal för att vänja mig vid det. Jag är en lapp-människa, strör lappar överallt.
    Du har ändå sett en del, trädgårdar är fina utflyktsmål
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. vill också skriva för hand. jag skriver i mobilen också. sen glömmer jag det, vi var tidigt i Norrvikens trädgårdar. när vi gick ut vimlade det av folk som köade och bilkö

      Radera
  7. Idag skulle vi ha åkt till fastlandet för att bo en vecka på Hallandsåsen. Nu gick ju inte det av två skäl och jag hade redan tidigt avbokat på grund av covid som tur var. Men det känns lite trist.....Så jag avundas dig och dina olika hemestrar!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. de var inte så storstilade. Norrvikens trädgårdar är jag glad för och där hade vi tur. men jag har en resa till Japan inbokad i slutet av oktober och den blir förmodligen inte av

      Radera
  8. Att näsan rinner om man glömt näsdukarna hemma, är som att rethostan alltid dyker upp när man ska vara tyst, som i kyrkan, biblioteket o.s.v.

    SvaraRadera
    Svar
    1. rethosta under konserter och teater när en sitter mitt inne i raden är mera regel än undantag. inte blir det bättre av att en blir nervös heller

      Radera
  9. Papper o penna är bra men jag använder mobilen till de också. När jag skriver lappa för att handla så tar jag foto på lappen så har jag den också i mobilen. En öde ö vill man ju inte hamna på men gör man de så kan ju en kniv vara bra.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. papper, penna, ficklampa schweizisk armékniv, iPhone

      Radera