torsdag 22 juni 2017

Helgfrågan v. 25

Mia undrar i helgfrågan Vad gör du när du råkar ut för en trögläst bok? Gärna exempel på en sådan. Bonusfråga: Hur firar du midsommar? 
Jag har just lagt ifrån mig en sådan. Kanske läser jag den senare, men förmodligen inte. Det måste vara här av Maggie O´Farrell tycktes mig pratig och okoncentrerad. Det är inte lätt att leva upp till Sammankomsten heller, det inser jag. 
Vad det gäller bonusfrågan kan jag bara säga att det blir en ovanligt stillsam midsommarafton med sill, gräslök, gräddfil, dillkokt nypotatis och massor av jordgubbar. Just the two of us. Men - sedan blir det åka av! 

24 kommentarer:

  1. ibland är det mysigt på tu man hand ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. absolut! det varnas för åska och skyfall också

      Radera
  2. Jag läste Sommaren utan regn, den var trögläst.

    SvaraRadera
  3. Låter skönt med en lugn midsommar. Njut!

    SvaraRadera
  4. Min helg ser ut som din! Har en halvtrög bok som godnattsaga ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag slog ihop min tröga bok och valde en annan, Min mormor från Armeninen av Anny Romand. ingen godnattsaga, precis, men bra

      Radera
  5. Har lite funderingar över Atwoods Tjänarinnans berättelse just nu vad gäller trög läsning, men kämpar på, kanske blir den mer begripligt så småningom? Vill ge den en ärlig chans. :)
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror att du ska härda ut. har just läst den. och sett serien på HBO. bra komplement. trevlig midsommar!

      Radera
  6. Aj då. Jag har gillat hennes böcker jättemycket och den där ligger och väntar för sommarläsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. du kanske gillar den? jag hade ju just läst Sammankomsten av Anne Enright och det ställer vissa krav på nästföljande bok. evt försöker jag igen

      Radera
  7. En midsommar i min smak, lugnt och skönt är underskattat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det underskattat! jag bakar bröd och läser och inväntar det förutspådda ovädret

      Radera
  8. Trevlig midsommar, låter som en väldigt skön sådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är lugnt och skönt. har lite åskhuvudvärk dagen till ära så det passar bra att kunna slappa

      Radera
  9. Jordgubbar hör verkligen till på midsommar!! :)

    SvaraRadera
  10. Härligt med en lugn midsommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte alls fel. särskilt som det regnade

      Radera
  11. Att fira midsommar på tu man hand är riktigt trevligt - det gjorde vi också.

    SvaraRadera