fredag 28 april 2017

Bokbloggsjerka 28 april - 1 maj


Annikas jerka:
Vilket bokförlag ligger dig varmast om hjärtat och varför?

Här måste jag vara tråkig och åtminstone välja tre förlag som jag gillar och har goda erfarenheter av. 
Historiska Media sysslar med att göra historien levande. Jag gillar deras utgivning och deras sätt att bemöta sina läsare.

TL Thorén&Lindskog. Förlag för tyskspråkig litteratur. Skälen är desamma som ovan
 
sekwa som ger ut franskspråkig litteratur. 

Rent generellt är det småförlagen jag gillar bäst och mest. Det kanske också är de som har bäst relationer med bokbloggare?

20 kommentarer:

  1. Jag har inte läst speciellt många av de tre förlag du listar, men de böcker jag har läst har varit väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. om en ser på deras utgivning rent generellt så gillar jag dem

      Radera
  2. Anledningen till att jag är så dålig på förlag kan vara att jag inte tar emot recensionsex inser jag nu när jag funderar.... ^^ Så har liksom aldrig varit i kontakt med något förlag. Men mindre förlag känns ju trevliga att stötta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, jag läser inte speciellt många recex heller för det hinner jag inte

      Radera
  3. Svar
    1. det känns som om de tar mest ansvar för litteraturen

      Radera
  4. Jag kunde inte riktigt namnge något särskilt förlag som ligger mig extra varmt om hjärtat, då jag läser och lyssnar på böcker från så många olika förlag och alla har haft böcker som varit bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det blev en del exempel på förlag som jag läst/lyssnat på böcker ifrån.

      Radera
    2. jag gillar förlag som har ambitionen att erbjuda det lite mera udda

      Radera
  5. Tycker att alla förlag jag har haft kontakt med har varit jättetrevliga men någon favorit har jag inte direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst finns det många trevliga förlag. men småförlagen kanske är de som behöver bloggarna mest, vad vet jag?

      Radera
  6. Jag håller med dig om Sekwa och Historiska Media, deras böcker är ofta helt i min smak också.

    SvaraRadera
  7. Historiska media och Sekwa är två riktigt bra förlag, det tredje alternativet kände jag inte riktigt till. Ska ta och kolla in det =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. om du inte läst Robert Seethaler, Ett helt liv så gör det. utg av TL

      Radera
    2. Nej den titeln var helt okänd men jag skriver ned och ska kolla efter den på biblioteket. Tack för tipset!

      Radera
  8. Jag gillar också (självklart) Historiska Media, men också många andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag förstår att du gillar Historiska Media och visst finns det många andra bra förlag

      Radera
  9. Småförlagen har man nog kommit i mer kontakt med i och med bokbloggandet. Bara positivt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det positivt. de små förlagen är väldigt duktiga tycker jag

      Radera