onsdag 20 december 2023

Veckans kulturfråga v. 51 2023

enligt O: Veckans kulturfråga v. 51:Vad planerar du att läsa under julen?

Jag hoppas kunna läsa något av Jon Fosse, till exempel Trilogien som jag beställt på Adlibris.  Efter att ha lyssnt på Morgon och kväll som radioföljetong ett par gånger kände jag att jag vill läsa mera. Kvinnornas ju: 24 berättelser i advent tänker jag läsa i efterhand. Tabita av den danska författaren Iben Mondrup handlar om adoptioner av grönländska barn. Och när jag läser Lindas blogg blir jag nyfiken på serien om överklassfamiljen Winther i Tronheim i slutet av 1800 - talet. En ny tid är titeln på första delen.

6 kommentarer:

  1. Kvinnornas jul blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den fick jag av mig i julapp. den är jättefin

      Radera
  2. Trilogin av Jon Fosse läste jag innan han fick Nobelpriset, har ett par andra böcker av honom från biblioteket

    SvaraRadera
    Svar
    1. har inte läst något annat utöver Morgon och kväll dom jag lyssnat på ett par gånger. den gillade jag verkligen

      Radera
  3. Läste Hundstunden av Fosse och blev inte så förtjust. Kanske ska försöka mig på Trilogin ändå.

    SvaraRadera
  4. Morgon och kväll finns som radioföljetong och den älskade jag

    SvaraRadera