fredag 22 december 2023

Fem en fredag v. 51 2023


elisamatilda: Fem en fredag v. 51:God Jul 2023

  1. Känner du dig klar inför julens dagar? Svar: Nej
  2. Hur kommer du fira (eller inte fira) i år? Med barn och barnbarn💖
  3. Har du någonsin kört julklappsleken? Nej
  4. Vad är något du alltid gör under julen? Klär granen, äter julbord, läser julklappsböcker
  5. Vad är ett julminne du alltid kommer minnas? När sonen och jag tomtade för systerns barnbarn. Vi stapplade fram med käppar, lyktor och säckar över gårdsplanen.

20 kommentarer:

  1. vi har väl inte så fasta rutinen, familjen har utökats med flera svärdöttrar, svärson, sex barnbarn… och de firar ibland på olika håll, eller jobbar till sjöss

    SvaraRadera
    Svar
    1. naturligtvis får en rätta sig efter nytillkomna i familjen också. och barnen inte minst. och vi kan lätt andra om på saker och ting

      Radera
  2. Att fira med barn och barnbarn, det är det bästa!
    God Jul!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Skrattar gott åt ditt sista svar. Försöker föreställa mig "scenen":-)
    Äta julbord gjorde jag förra fredagen. Julklappsböcker är ett minne från förr. Jag/vi firar ju inte jul så böckerna jag köpte för två veckor sedan får duga;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror bestämt att vi klarade oss riktigt .
      bra. när den första förfäran lagt sig kom de närmare och kollade våra ögon.

      Radera
  4. Låter som en fin jul! Att fira med nära och kära är verkligen det finaste.

    SvaraRadera
  5. Mina bonusbarnbarn firar jul hos sin mamma, så jag jobbar, o längtar redan efter nästa jul när dom kommer vara hos sin pappa o min dotter.
    Ha en riktigt fin julhelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. härligt att ha något att se fram emot! ha en fin jul i alla fall. det kan vara trevligt att jobba också

      Radera
  6. Härligt att ha stor släkt att fira med! Vi har ju inga barn och konstigt nog är det inte många i vår stora tidigare stora släkt som har det!? Alltså får man "nöja" sig med goda vänner nu för tiden...
    KRAM och GOD JUL
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen goda vänner är väl jättefint! och Rolle. och kanske lille Molton! ha en riktigt fin julhelg. kram

      Radera
  7. God jul till dig och dina nära och kära...
    och ja, glöm inte julsagorna... Jag älskar att titta på sagor om jul och nyår.
    En god julhälsning till dig från Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. läsning blir det i alla fall. alla läser - både stora och små. Tomten och Lille Viggs äventyr på julafton ligger framme. god jul!

      Radera
  8. Vilken föreställning ni ställde till med! Säkert ett minne barnen aldrig glömmer, o inte du heller! Ett år när äldsta barnbarnet bara var några år kom tomten med snöskoter. Det minnet sitter fortfarande kvar fast han han snart fyller 30- Önskar en riktigt god o läsglad Jul

    SvaraRadera
  9. och röda luvor och så kom vi i sakta mak över den glashala gården. tror nog att de minns det systerns barnbarn. ja, jag ska försöka smyga mig till lite lästid. ha det jättebra du också med prins Daniel!

    SvaraRadera
  10. Nu när barnbarnen är så stora så kommer det ingen tomte längre. Jag är så barnslig, så jag kan faktiskt sakna det! Ha det så bra!

    SvaraRadera
  11. visst kan en sakna en del av de där småbarnstraditionerna. men det tillkommer en del nya sedvänjor så det är bara att gilla läget!

    SvaraRadera
  12. Härligt att fira jul med hela familjen!

    SvaraRadera