torsdag 3 december 2020

Helgfrågan v. 49

Mias bokhörna:

Är det något du längtar efter att göra när det blir extra ledigt vid jul?

Bonusfråga: Brukar du göra julgodis?

Jag vet ju precis vad jag skulle vilja göra i jul och det är att träffa barn och barnbarn och familjen i övrigt och att gå på en riktigt pampig julkonsert.

Bonusfrågan: Ibland gör jag marsipanbollar smaksatta med hackade nötter och romrussin. Och så har jag recept på syndigt god chokladkola som jag är väldigt sugen på just nu. Den gör jag väldigt sällan eftersom den är så försvinnande god.

16 kommentarer:

  1. Det är just det som är problemet med det där smaskiga godiset. Det försvinner blixtsnabbt. Och då är det jag som ätit upp det, i alla fall det mesta ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. samma här. det går inte helt enkelt att ha det i huset

      Radera
  2. live konsert blir det nog här; säckpipa, saxofon och nioåringens nya keyboard ❤️

    SvaraRadera
  3. vi umgås familjevis, är barnvakter ibland, jag hälsar på min 88-åriga mor varje vecka, hon bor hemma med sin make

    SvaraRadera
    Svar
    1. så härligt att ha tillgång till hela familjen

      Radera
  4. Ser fram mot ledigheten som blir i jul, ska jobba en del men blir ändå mycket ledighet. Gör kanske någon julgodis, marsipan är inte min kopp te, men choklad!

    SvaraRadera
  5. Jam jag längtar också efter en julkonsert av något slag. Får försöka leta upp någon online, men det blir inte samma sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det får ju duga, men inte är det samma sak. det ska vara mycket folk, levande ljus, trång och varmt!

      Radera
  6. Svar
    1. ja, när de blir bra är de försvinnande goda

      Radera
  7. Chokladkola är inte dumt, gör en som består av bara torkade dadlar, kakao och kokosolja (inget socker) som blir riktigt god... och som jag vill tro även är en aning nyttigare. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. den låter nyttigare, men jag betvivlar att den är godare än min med alla onyttigheter som tänkas kan

      Radera