lördag 27 maj 2017

Helgfrågan v. 21

Mias helgfråga: Hur ser din bokönskelista ut? Veckans bonusfråga(förutom tips på hur man botar huvudvärk): Vad ska du köpa till din mamma på mors dag?
Jag önskar att det bokpaket jag väntar på ligger i lådan när jag kommer hem söndag kväll: Novellixboxen Grannar samt En kvinnas blekblå handskrift 
Om min mor varit i livet skulle vi ha tagit henne med en bit upp i Småland till mormors grav med en bukett konvaljer. Kaffe på Hjärtenholms trädgårdscafé utanför Alvesta på vägen. Som present får hon god tvål, parfym, halsband eller en brosch. Bjäfs och flärd är nyttigt för själen. Böcker får hon hela tiden ändå så klart.
Huvudvärk botas med svart kaffe samt vila i tyst, svalt och ganska mörkt rum

14 kommentarer:

  1. min dansande 85-åriga mor har fått svårare att gå, hon bor utan hiss, så jag hälsar på henne, varje vecka. Hon ar gott (när)minne och pigg - till skillnad från min far i Finland som knappt vet vem jag är... Minors man orkar tvätta, städa, handla... Min mor har sin lilla balkong, tomaterna blommar redan. Hon har gett mej alla gamla finska böcker, och hennes lästa veckotidningar... Hon fyller år nästa vecka, jag ska köpa räkmacka till oss ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. räkmacka på födelsedagen blir säkert uppskattat. fint med balkong när benen sviktar. hoppas att du får behålla din mor länge

      Radera
  2. Kul att ha bokpost att de fram emot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tänk, så besviken jag blir om de inte finns där!

      Radera
  3. Bjäfs och flärd ÄR bra för själen. Glitter ska inte föraktas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, verkligen inte. det kan pigga upp

      Radera
  4. Hoppas du får bokpaketet när du kommer hem! Bjäfs och flärd kan en behöva ibland.

    SvaraRadera
  5. Bokpaket vill jag gärna få på mors dag men tyvärr tror jag det blir inget för vi firar inte det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, men jag hade beställt själv, så klart

      Radera
  6. Nyplockade liljekonvaljer hör Mors dag till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har det alltid gjort. min mamma fick alltid och nu får jag eller plockar själv. älskar doften. och jag hade konvaljer i brudbuketten. i januari...

      Radera
  7. Liljekonvaljer är fint, men de är en plåga för min näsa. Det är tur att de är allra finast när de står där de växer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte konstigt att doften kan irritera. den är ju stark. visst är konvaljerna vackra i naturen

      Radera