lördag 18 mars 2023

Veckans mening v. 11 2023

MIN 

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord: Veckans mening v. 11: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng på du också!"

Min mening kommer ifrån Den sista grisen av Horace Engdahl.

"Pensioneringen liknar flyktingtillvaron: att säga farväl till hoppet om att någonsin återfå den respekt och betydelse man ägde i en tidigare verklighet."

8 kommentarer:

  1. Det var dystert, men måhända sant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. alltför sant, tycker jag. äldre människor räknas som mindre vetande i stället för att men tar tillvara deras kunskaper och erfarenheter

      Radera
  2. Tyvärr är det nog alltför sant. Eller alltMER sant kanske man ska säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är beklagligt, men så är det

      Radera
  3. Bistert ... och ofta väldigt nära sanningen, tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sverige utmärker sig ju på området, tråkigt nog

      Radera