fredag 10 mars 2023

Fem en fredag v. 10 2023: Fem

elisamatilda: Fem en fredag v. 10: Fem

1. Minns du hur du firade din 5-årsdag?  Har inte en aning

2. Vilka fem saker från barndomen har du i förråd/källare? En trasig trasdocka. Det är allt.

3. Hur firade du din födelsedag för fem år sen? Med mina syskon och senare med barn och barnbarn

4. Vilka fem kända personer skulle du bjuda på ditt nästa kalas? Gustav och Viktor Norén, Albin Lee Meldau, Karl - Ove Knausgård och Margaret Atwood

5. Har du just nu fler än fem saker på din önskelista? Saker är inte precis något jag önskar mig. Men ett fungerande "t" till mitt tangentbord skulle jag vilja ha så jag slipper sitta och kolla hela tiden och fylla i.  Ett fint tak till huset hade inte varit dumt, men annars är det mera upplevelser jag önskar mig; typ resor och dylikt.

12 kommentarer:

  1. de tidiga födelsedagar är jag osäker på, men minns namnsdagen på Fruntimmersveckan då jag bjöd kompisar på saft och kakor i trädgården och fick små presenter (ett nytt tangentbord kostar ett par hundra)

    SvaraRadera
    Svar
    1. saft och kakor på gräsmattan var trevligt även om en inte fyllde år. jag trodde att tangentbord var mycket dyrare

      Radera
    2. namnsdag firade vi alltid i Finland (Johanna, Hannele Hanna etc, flyttad till 5 januari i Sverige)

      Radera
  2. Prylar är inte så viktigt, men resor och upplevelser kan man aldrig få för mycket av!

    SvaraRadera

  3. Man har nog varit med för länge för att önska sig saker. Man har ju ”allt”!
    Kram-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. just det! det är inte saker som är viktiga

      Radera
  4. Ettan är vi helt överens om. Visst är det inget fel på vårt minne, bortsett ifrån att det kan vara selektivt;-)
    Du verkar inte vara "nostalgiskt" lagt heller - bara en trasdocka från när du var ung. Varför spara på saker som bara tar plats i förråd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tänkte nog på saker jag evt hade kvar sedan femårsåldern. har en syskon så städar de bort åt en

      Radera
  5. Kul att du skulle bjuda bröderna Norén, en av mina kollegor är väldigt förtjusta i dem också, och jag blev positivt överraskad av dem i programmet "Så mycket bättre" , är lite sugen att se musikalen "Hair" där en av bröderna är med! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Men så kul, jag var först inne på att bjuda in författare, o då var Atwood en av dem! Sen bytte jag till kockar, tänkte få mig ett skrovmål...Bröderna Norén är en höjdare, mina absoluta favoriter. en trasig trasdocka är inte mycket att ha...men mer än vad jag har kvar.

    SvaraRadera
  7. Jag har så dålig koll på kändisar att jag inte vet vem någon av dem du räknar upp är 🤔 Ett "t" borde gå att ordna, där jag jobbar hade de säkert fixat det i ett nafs.

    SvaraRadera