lördag 8 januari 2022

Veckans mening v. 1 2022

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på."

"Om de kommitteéer som tittade på ansökningarna till Världsarvslistan och Olympiaden hade fått se de hemlösas skjul lär det ha blivit minuspoäng".

Från sidan 127 i Tokyo Ueno Station. Utgången mot parken. av Yu Miri. 

6 kommentarer:

  1. Tja, letar man efter världsarv är det nog inte bland hemlösas skjul man ska leta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. man såg de där skjulen i kanten av parken. däremot syntes inte människorna

      Radera
  2. Bra mening. Men nu kör vi OS i Kina och fotbolls-VM i Quatar så det verkar inte vara så petnoga. Tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, där är det nog verkligen skillnad på folk och folk. svårt att komma åt på båda ställena

      Radera
  3. Ja, de flesta länder försöker säkert att sorgfälligt täcka över sådana "skönhetsfläckar".

    SvaraRadera