onsdag 5 januari 2022

Veckans kulturfråga v. 1 2022


enligt O: Veckans kulturfråga v. 1: Vilken ny favoritförfattare upptäckte du under 2021?

Charlotte McCognahy, Den sista migrationen tyckte jag mycket om. Nu ser jag till min glädje att det kommer en ny roman av henne under 2022, När vargarna kom

Christy Lefteri, Biodlaren från Aleppo tilltalade mig mycket. Ska läsa Sångfåglar också.

Båda romanerna har ett budskap. Inte ett som skrivs på näsan utan något som en som läsare kommer fram till själv. 

12 kommentarer:

  1. Den sista migrationen låter intressant. Och bokens omslag är helt fantastiskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag läste faktiskt den två gånger eftersom jag var så förtjust

      Radera
  2. Tyckte också väldigt mycket om Den sista migrationen och har just beställt nya boken. Ska bli spännande! Christy Lefteri har jag däremot kvar att upptäcka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lefteri tyckte jag mycket om också. lärorikt och poetiskt om krigstillstånd

      Radera
  3. alltid lika trevligt att upptäcka bra författare

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är det. och att det finns så oändligt många sätt att uttrycka sig på

      Radera
  4. Svar
    1. kul för mig också. de är något utöver det vanliga

      Radera
  5. Biodlaren från Aleppo har jag haft nersparad på Storytel i en halv evighet. Kanske skulle försöka komma till skott med den då. Tyckte också mycket om Den sista migrationen. På min bäst-lista.

    SvaraRadera
  6. Intressant, jag känner inte till ngn av dessa men blir förstås nyfiken när det är du som tipsar om dem... Vi brukar gilla ungefär samma!

    SvaraRadera
  7. de här båda står jag för. jag gillade dem jättemycket. så, ja, läs dem!

    SvaraRadera