måndag 26 juli 2021

Sommar i P1

Jag har lyssnat ganska flitigt på Sommar i sommar.  Jag lyssnar medan jag äter frukost. Det passar utmärkt. Somliga sommarpratare har jag lyssnat till med större intresse än andra. Några har varit väldigt överraskande. På båda hållen. Någon var riktigt bra innehållsmässigt medan framförandet var tråkigt.

JUNI

26 juni Benjamin Ingrosso, artist, låtskrivare  😊😊

27 juni Niklas Strömstedt, sångare, musiker, låtskrivare

28 juni Karin Bodin, vd Polarbrödsgruppen

29 juni Michael Lindgren, skådespelare, regissör, producent

30 juni Denise Rudberg, författare   😊😊

JULI

1 juli Ingrid Carlberg, författare, journalist

2 juli Amie Bramme Sey, journalist, programledare

3 juli Tareq Taylor, kock, krögare

4 juli Mikael Dolsten, forskningschef Pfizer, läkare

5 juli Fredrik Steen, hundcoach

6 juli Anna Kinberg Batra, f.d partiledare rådgivare, föreläsare  😊

7 juli Peter Sjölund, släktforskare

8 juli Amelia Adamo, journalist, författare, f.d chefredaktör

9 juli Tomas J. Philipson, ekonom

10 juli Sven-Göran Eriksson, fotbollstränare    😁

11 juli Inger Nilsson, skådespelare

12 juli Nadim Ghazale, polis

13 juli Agneta Sjödin, programledare, poddare, författare

14 juli Mathilda Hofling, Lyssnarnas Sommarvärd, medicinsk sekreterare, fotograf  😊😊

15 juli Mats Jonsson, serietecknare, författare, redaktör    😊😊

16 juli Nina Burton, poet, författare, essäist  😊😊

17 juli Kristina ”Keyyo” Petrushina, komiker, programledare

18 juli Peter Jöback, sångare, skådespelare

19 juli Hanna Wallensteen, leg.psykolog, föreläsare

20 juli Henrik Ekman, biolog, miljöjournalist

21 juli Lap-See Lam, konstnär

22 juli Jens Stoltenberg, Natos:s generalsekreterare 😊

23 juli Malin Broman, violinist, konsertmästare   😊😊

24 juli Jacob Hård, journalist

25 juli Jonas Karlsson, skådespelare, författare     😊   

26 juli Olga Persson, förbundsordförande Unizon 😊

2 kommentarer:

  1. Jösses, har du hört nästan alla?!? Jag har lyssnat på några, helt oplanerat. Niklas Strömstedt hade väldigt bra text. Honom skippade du tydligen?

    SvaraRadera
  2. jag tror att jag lyssnat på alla. jag lyssnar på morgonen medan jag äter frukost. hörde även Strömstedt som jag brukar gilla. får nog lyssna om

    SvaraRadera