torsdag 7 november 2019

Helgfrågan v. 45

Så roligt att Mia är tillbaka med sin helgfråga!

Idag vill hon veta om vi läst något bra på sistone?
             

Jag har faktiskt läst både Oktoberbarn av Linda Boström Knausgård och 
Mr Potter av Jamaica Kincaid och de var jättebra båda två. En vacker dag ska jag samla ihop mig och skriva om dem. 

Bonusfrågan gäller Fars dag och om vi firar den.
Tyvärr har jag ingen egen far att fira, men jag har köpt en evenemangsbiljett till maken. Barnen hör säkert av sig också.

10 kommentarer:

  1. tyckte om Lindas bok, Kincaid är bra.

    SvaraRadera
  2. de är mycket bra båda två, tycker jag. brukar inte gilla Kincaid annars

    SvaraRadera
  3. Jag har inte hört så mycket om de böckerna men jag har ju varit lite off.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det tar du snart igen, Mia, när du vilat upp dig

      Radera
  4. Intressant med böcker där man vågat ha "tråkiga" omslag på bra romaner.

    SvaraRadera
  5. Kincaids vill jag läsa. Har bara läst ett par titlar av henne. Känner mig lite kluven till Knausgård.

    SvaraRadera
  6. Varken barnen eller jag brukar uppmärksamma maken på fars dag. Men vi firar inte mors dag heller.

    SvaraRadera
  7. Är otroligt nyfiken på att läsa något av Kincaid.

    SvaraRadera
  8. Känner inte till dina böcker. Borde också samla ihop mig för att skriva om ett par lästa, men koncentrationen är långt ifrån topp för det.

    SvaraRadera
  9. Kincaids vill jag läsa, den ligger i en läshög och väntar. Knausgårds är jag inte så sugen på, men det kan ändras...

    SvaraRadera