fredag 25 maj 2018

Helgfrågan v. 21

Mias helgfråga : Vilken författare skulle du vilja intervjua och vad skulle du fråga?Det finns väldigt många författare jag skulle vilja tala med. En av dem är 
Elin Willows som har skrivit den fina romanen Inlandet.
Jag skulle fråga henne hur hon fick idén, hur mycket som är självupplevt och om det kommer någon fortsättning. Och jag skulle fråga hur hon gör rent praktiskt när hon skriver. Det är alltid lika intressant att höra hur författare beter sig i samband med skrivandet.
Bonusfrågan: Vilken är din favoritglass?
Det har jag ingen längre. Det närmaste jag kan komma är SIA:s glassbåt med sylt och ett tunt lager choklad. GB tycks inte ha någon längre. Men när jag var barn fanns det smala pinnar med tre sorters gräddiga smaker; vanilj, päron, jordgubb. Åh, vad de var goda! Deras like finns inte längre. Godast var päron och jordgubb. 

 

11 kommentarer:

  1. Glassbåt är mums! ❤️ Här åker riktiga glassbåtar runt till öar och säljer glass på stränderna, då får man vada lite...

    SvaraRadera
    Svar
    1. så fin service. de har väl böcker med sig också?

      Radera
  2. Det jag vet om Inlandet är att det som händer i slutet har hänt på riktigt.
    Glasbåtar är väldigt goda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läskigt ord, glasbåtar... särskilt om de skall ätas. Glass skall det vara :)

      Radera
    2. jaha? intressant! jag hoppas ju på en fortsättning. tänk, att jag trodde nästan att du menade glassbåtar...

      Radera
  3. Inlandet är jag lite nyfiken på. Glassbåt är gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är en riktigt bra roman. duktig debut

      Radera
  4. Barndomens glassar är alltid de godaste!

    SvaraRadera
  5. Inlandet var en ny roman för mig. Glassbåtar är gott.

    SvaraRadera
  6. Boken känner jag inte till, men glassbåt åt man ju förstås som barn, själv gillade jag nog puckstång (GB) bäst då. Finns väl inte idag?

    SvaraRadera
  7. Glassbåt är helt okej. Inlandet har jag inte läst än.

    SvaraRadera