tisdag 28 juni 2016

Top ten Tuesday



The Broke and the Bookish: June 28: FREEBIE WEEK -- topic of your choice or go back and do one you missed!

I choose  Top Ten Favorite Debut Books

Achebe, Chinua, Things fall apart. 1958

Atkinson, Kate, Behind the Scenes at the Museum. 1995

Brontë, Emily, Wuthering Heights. 1847

Burton, Jessie, The Miniaturis. 2014

Eliot, George, Adam Bede. 1859

Kawabata, Yasunari, Snow Country. 1948

Elizabeth Kostova, The Historian. 2005

Nam Le, The Boat. 2008

Peter Stamm, Agnes. 1998

Winterson, Jeanette, Oranges are not the only Fruit. 1985

10 kommentarer:

  1. jag skrattade gott åt Oranges are not the only Fruit - nästa bok betydligt allvarligare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är visserligen länge sedan jag läste apelsinboken, men jag minns inte att jag skrattade. snarare minns jag en beklämning. nu måste jag läsa om

      Radera
  2. What a great list! Yes, it's often those first books that are so amazing, I think.

    https://readerbuzz.blogspot.com/2016/06/an-absurdly-long-and-quite-random-list.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you! it´s hard to make book number two as good as an amazing number one. thanks for stopping by!

      Radera
  3. Wintersons bok är den enda jag läst av de här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har läst dem alla och kan rekommendera dem

      Radera
  4. I like the covers on the books you've selected.

    Here's a link to my TTT post for this week:
    http://captivatedreader.blogspot.com/2016/06/top-ten-tuesday-freebie-week-things-i.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. I think they are nice, too. thank you for stopping by!

      Radera
  5. Alltså jag blir helt tagen av hur vackert omslaget på Snow Country är alltså! Så vacker! :) Måste införskaffas!
    Bra tema du valde! :)

    SvaraRadera
  6. tack, MissMagic! det var intressant att undersöka vilka titlar som som var respektive författares debuter. Kostovas roman handlar för övrigt om Dracula

    SvaraRadera