lördag 30 augusti 2014

Bokbloggsjerka 29 aug - 1 sept + Utlottning

                                   BOKBLOGGSJERKAN
är tillbaka! Annika inleder med sedvanlig fråga samt utlottning av vackra bokaskar från Nillas handelsbod.
Jag skulle gärna vilja ha Bokask Linné.

Frågan lyder: Vad har du läst för några spännande böcker i sommar?
Jag har läst en hel del i sommar. Här väljer jag tre kriminalromaner:
Skuggorna av Katarina Wennstam. En av hennes bästa
Jakthundarna av Jörn Lier Holst. Spännande ny bekantskap som gav mersmak
Skuggspel av Pierre Magnan. Gammal kärlek som inte rostat

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. det tyckte jag också. det ska bli spännande att läsa nästa del

      Radera
  2. Krim är inte riktigt min avdelning, men det händer att jag läser någon sådan emellanåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det blir inte så mycket för mig heller, men en och annan tycker jag om att läsa som omväxling

      Radera
  3. Va skönt att hinna läsa mer än vad man tänkt, det betyder att din sommar varit lugn och harmonisk gissar jag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, absolut inte, Perny, men sommarnätterna är ljusa och långa och då och då hade jag möjlighet att sitta ute (i skuggan) och läsa på dagarna också

      Radera
  4. Jakthundarna låter intressant.

    SvaraRadera
  5. Skuggorna är jag sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. se ovan, Zelly! hoppas att fortsättningen håller

      Radera
  6. Wennstam har jag läst en del av, men ligger lite efter med hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var ett tag sedan jag läste något av henne också, men den här var riktigt bra. KW är kunnig och tänkvärd

      Radera
  7. Har inte läst någon av böckerna men är väldigt sugen på att ta upp Wennstam igen. :)

    SvaraRadera
  8. KW förtjänar många läsare. hon tar upp viktiga ämnen och inbjuder till diskussion och eftertanke

    SvaraRadera
  9. Skuggorna kommer jag definitivt att läsa!

    SvaraRadera
  10. Har bara läst fakta av Wennstam, men kan tänka mig att hon kan skriva bra romaner med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon använder sina kunskaper i romanerna. man känner att hon vet vad hon talar om

      Radera
  11. Inte läst någon av dessa så tack för tipsen.

    SvaraRadera
  12. de är riktigt bra alla tre, Anna. Wennstam är speciell med sitt kvinnoperspektiv

    SvaraRadera