fredag 1 februari 2013

Så kan det gå



Gick på loppis och strövade på jakt efter allt och ingenting och passerade den lilla bokavdelningen. Och så gick det som det gick. För en spottstyver inhandlade jag
Martha - första delen om Martha Quest i serien Våldets barn av Doris Lessing.
Jag fick en oemotståndlig lust att läsa om. Det passar ju också bra i Lyrans klassikerutmaning.

Kyndelälskaren: en barndom i Provence  en självbiografisk roman av deckarförfattaren Pierre Magnan har jag redan läst men den kan jag läsa om. Utgiven av fina Grate förlag 2009.
Läs vad jag tyckte då HÄR

Författaren Lucy Dillon är ett okänt kort för mig. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - i skick som ny. En klimatsmart pocket från Bonnier pocket.
"En otroligt varm skön roman med stort hjärta" har någon sagt på SVT Go´kvällKanske inte fel med lite feel - good i februari, årets värsta månad

5 kommentarer:

  1. Jag har också köpt Ensamma hjärtan och hemlösa hundar och även uppföljaren men jag har inte hunnit läsa dem ännu.

    SvaraRadera
  2. INtressant att se vad du tycker. Lessings böcker läst jag för länge sedan medan Dillons var för banal och jag orkade bara de första kapitlen innan jag slutade läsa.

    SvaraRadera
  3. Åh... Kyndelälskaren... det är helt underbar. Vilket fynd!

    SvaraRadera
  4. helt överens med dig, Hannele!

    då läser vi nu, Lena!

    mimmimarie, jag anade något sådant ang. Dillon men hon får en chans

    ja verkligen, Ingrid, och jag gillar Magnans deckare också för miljön


    SvaraRadera