torsdag 8 december 2011

Tematrio - julklappsönskningar

Lyrans Noblesser undrar vad vi vill ha i våra hårda paket.
Jag önskar som följer:


1. Sebald, W G, Dikt, prosa, essä
1084 sidor; mycket för pengarna. Ett författarskap som jag är nyfiken på.

2. Rydén, Per, Den framgångsrike förloraren.
En värderingsbiografi över Carl David Wirsén
Han var ständig längre än någon annan; älskad av ingen omtyckt av få.
Och hans dikter är bortglömda, stackars man.

3. Woolf, Virginia, Ögonblick av frihet: dagboksblad 1915 - 1941
Saknas i min hylla. Virginia Woolf blir man aldrig klar med.

3 kommentarer:

  1. Lyrans Noblesser: Ja, VW får man aldrig för mycket av. Jag var egentligen säker på att jag hade Ögonblick av frihet, men så var det inte.
    Hennele: jag misstänker att meningarna är delade. själv tycker jag att jag är på gränsen till lite mesig...

    SvaraRadera