lördag 17 december 2011

Inkunabler till mor?

Carina Burman skriver i sin
i dagens SvD att julklappsboken ska vara rolig och överraska och inte vara något man köper själv.

Inga kärleksromaner till den som har hjärtesorg; inga bestsellers.
Skulle man vilja ha boken själv? Hur väl känner man mottagaren?
Eftersom
kvinnor sägs älska det exklusiva kan mor få inkunabler. Eller diamanter.
Carina Burman och jag är helt överens om att årets julklapp alltid är en bok.
Inte som i år en matkasse. Hur kul är det med en hoper rotfrukter när man kunde fått en bok?
Själv önskar Carina Burman sig Uppsala domkyrkas historia i sex band.

Det gör däremot inte jag. Då tar jag hellre diamanten.

6 kommentarer:

  1. just så, och jag fick flera kassar igår, precis såna böcker som jag inte ens skulle ha valt bättre själv....

    SvaraRadera
  2. varifrån kommer understykningen? jag har inte bett om den

    SvaraRadera
  3. (du har förlängt länken... fasrt du har ingen länk heller? su får kolla "Redigera HTML" eller "Skriv", du har nog valt understykning...

    SvaraRadera
  4. tack, Hannele. jag hittade "underline" under
    fliken Redigera HTML.har aldrig råkat ut för det tidigare

    SvaraRadera
  5. bra, att det ordade sej... jag fick nog hemstickade diamanter :)

    SvaraRadera