onsdag 14 december 2011

Lovande debut

Psykologen och psykiatern Carl Jung urskiljer lite förenklat fyra olika människotyper:
Förnuftiga
Intuitiva
Kännande
Tänkande

Psykologen William Moulton Marston bygger vidare på Jungs teorier och konstruerar det s. sk. DISA-språket som Thomas Eriksson låter beteendevetaren Alex King använda sig av i samarbetet med polisen i debutromanen Bländverk. Läs mer HÄR på Thomas Erikssons hemsida.

Bländverk är en riktig bladvändare. Förhoppningsvis lever nästa del i serien upp till förväntningarna.

4 kommentarer:

  1. Jag har alltid tycket att Jung är mycket intressantare än Freud så trots att jag inte är någon älskare av deckare/spänningsromaner noterar jag "Bländverk"- den kommer säkert att finnas på biblioteket.

    SvaraRadera
  2. Ja, Ingrid, jag tror säkert att ditt bibliotek har Bländverk. Och visst är Jung intressantare än Freud.
    Särskilt för kvinnor. Kerstin Ekmans En stad av ljus
    tyckte jag var Jung rakt igenom.

    SvaraRadera
  3. tackar för två jungrelaterade boktips här

    SvaraRadera
  4. mind the book:väl bekomme! tror inte du blir besviken!

    SvaraRadera