onsdag 11 september 2024

Veckans kulturfråga v. 37 2024


enligt O: Veckans kulturfråga v. 37: Vilka böcker ser du fram emot i höst?

Elsa och Natanael Beskow. En kärlekshistoria av Annika Persson kommer ut i slutet av oktober. 19-åriga Elsa Maartman håller på att utbilda sig till teckningslärare när hon möter den nästan tio år äldre Natanael predikant, författare och konstnär. 1896 gifter de sig och får med tiden sex söner! Den vill jag läsa.

Pythian pratar av Liv Strömquist kommer ut i slutet av september på Norstedts förlag. En självhjälpsbok mot självhjälp. Liv Strömquist ger sju livsråd som hjälp mot livsråd.

Currymamman. Mina indiska favoriter av Malin Mendel. Malin Mendel kan verkligen Indien och indisk kultur och hon delar med sig av sina kunskaper på ett trevligt sätt.

Vad hjärtat är fullt av av Katrine Wessel tänkte jag att jag skulle lägga till på läslistan. Det är del 13 i den långa släktserien om Familjen Winther som jag lyssnat mig igenom. Den finns redan i Storytel, upptäckte jag.

Tankar om existensen av Nina Björk verkar väldigt spännande. Säkert inget en ger vågen för rakt igenom men det behövs ju inte heller.

Ett recept 100 bröd av Martin Johansson ligger i min inköpskorg. Jag är redan Martin Johansson - frälst och gillar hans recept och allmänna resonemang.

2 kommentarer:

  1. Strömquist blir det säkert så småningom, hon är både rolig och intelligent. /Hannele

    SvaraRadera