lördag 20 juli 2024

Veckans mening v. 29 2024

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord:"Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng på! Och länka i kommentarsfältet!" Min Veckans mening v. 29 kommer från Barndomens kalla nätter av Tezler ÖzlÜ

"Prästerna på gymnasiet för pojkar, nunnorna på gymnasiet för flickor, kyrkoritualerna i den svarta morgonen och den centraleuropeiska atmosfären är som en färd tillbaka till medeltiden."

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. den börjar från början av författarens liv. hon föddes 1943 och dog 1986.

      Radera
  2. vi hade morgonbön i skolans aula med rektorn 1966

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst var det så att någon form av morgonsamling förekom ganska länge. men inte på gymnasiet. om jag minns rätt

      Radera
  3. Ja det där lät rätt medeltida. Hoppas inte mänskligheten backar tillbaka till något sådant globalt, men man vet aldrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Turkiet mitten av 1900 - talet. nä, en vet verkligen inte

      Radera