tisdag 16 juli 2024

Tisdagstrion v. 29 2024: SOL (en boktitel eller författare på varje bokstav)


Ugglan & Boken: Tisdagstrion v. 29: SOL (en boktitel eller författare på varje bokstav). Jag väljer ur min att-läsa-hög.

1. Sara Strömberg, Skinn

Nummer tre i serien om antihjälten Vera Bergström. Jag gillade både Sly och Skred så jag fortsätter gärna med tredje delen. Om brott i Storlien.


2. Olle Lönnaeus, Vakthundarna

Olle Lönnaeus skriver spänningsromaner som brukar tilldra sig i Malmö. Han är författare och journalist. Den här gången rör sig handlingen mera på Österlen.

3. Liv Strömquist, Pythian pratar

Liv Strömquists tionde seriealbum är en självhjälpsbok mot självhjälp. Sju livsråd mot livsråd. Alla strävar efter att optimera hälsan för att leva så länge som möjligt. Men - varför?

22 kommentarer:

  1. Är nyfiken på Strömberg. Har läst en bok av Lönnaeus. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sara Strömberg har sin egen stil, tycker jag. Lönnaeus också, förresten

      Radera
  2. Svar
    1. skönt att du godkänner, Hannele! 👏

      Radera
  3. Sara Strömbergs böcker har jag läst. De är riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det tycker jag. hoppas att hon fortsätter

      Radera
  4. Svar
    1. det låter höra sig! ser fram emot läsningen

      Radera
  5. Spännande trio och bra att bli påmind om Sara Strömbergs böcker.

    SvaraRadera
  6. Strömbergs böcker är spännande. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, Sara Strömberg skriver bra. ha sin egen stil

      Radera
  7. Pythian pratar köper jag direkt! Tack för tips
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  8. Liv Strömquist tycker jag mycket om. De övriga två har jag aldrig läst något av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men Sara Strömberg är väldigt bra och Lönnaeus tycker jag också om

      Radera
  9. Gillar också Strömbergs böcker!

    SvaraRadera
  10. Se där, en Lönnaeus jag ännu inte hunnit fram till! Men det kommer!

    SvaraRadera
  11. Jag har inte hört talas om någon av böckerna. Tack för tipsen. :-)

    SvaraRadera