onsdag 23 september 2020

Veckans kulturfråga v. 39

enligt O: Veckans kulturfråga

Vilket författarsamtal är det bästa du lyssnat på? 

När Steve Sem Sandberg berättade om sin bok De fattiga i Łódź.

Vilken författare är du mest glad över att ha träffat? 

Jag har träffat väldigt många trevliga författare som gillat att möta sina läsare. Margaret Atwood tog sig tid med människor trots att hon hade ett plan som väntade

Vilken författare drömmer du om att lyssna till och/eller träffa?

Joyce Carol Oates skulle ju kommit till Stockholm och det hade jag biljett till, men det blev inställt. Jag skulle gärna lyssna på henne. Och det finns många flera. Vladimir Sorokin är en annan spännande författare. Louise Penny och Elly Griffiths skulle kunna diskutera sina huvudpersoner Armand Gamache och Ruth Galloway på någon författarträff som jag gärna skulle bevista.

8 kommentarer:

  1. som göteborgare är jag ganska bortskämd med att få lyssna till många intressanta författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är inte göteborgare, men jag brukar fara omkring lite och då och då kommer det någon till den här lilla staden också

      Radera
    2. lånade Vladimir Sorokin, intressant författare

      Radera
    3. ja, han är verkligen fascinerande

      Radera
  2. du har väl sett det trevliga programmet om Margaret Atwood:
    https://www.svtplay.se/video/27600929/margaret-atwood-ord-efter-ord-efter-ord-det-ar-makt

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag såg det programmet. och hon var i Malmö på Internationella scenen och gjorde ett strålande framträdande. jag och en kompis satt där i timmar i förväg

      Radera
  3. Stort att träffa Atwood! Elly Griffiths lyssnade jag på under Crime Time sista året de höll till i Visby. Fick äran att hälsa snabbt också. Det var stort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var det! hon är så bra. och hon hade så fin kontakt med den stora publiken

      Radera