torsdag 17 september 2020

Helgfrågan v. 38


Mia undrar i sin helgfråga v. 38 om vi brukar gå på bokliga event.

Väldigt lätt fråga. Svar:  Ja, så många jag kan hitta inom rimliga gränser.

I höst blir det av förklarliga skäl inte så många, men Nina Wähä ska jag lyssna på. På behörigt avstånd och med nyspritade händer, förstås.

Bonusfrågan: Brukar du högläsa för t. ex. klassen eller barnbarnen.

Svar: Ja, så ofta jag kan och får för barnbarnen. Högläsning är fantastiskt. I min läsecirkel tillämpar vi ibland högläsning. De som lyssnar kan då sticka eller sy eller göra ingenting. Väldigt trevligt

8 kommentarer:

  1. livets efterrätt, lycka att få läsa med de små liven❤️ när läsningen precis börjat så turas

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det saknar jag inte minst nu när jag inte sett dem på nio månader

      Radera
  2. Skicka upp ett par barnbarn till mig så jag får läsa sagor för dem :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. det vågar jag inte! då får jag dem aldrig tillbaka!

      Radera
  3. Det börjar komma igång i liten skala med avstånd och såvidare i enlighet med regler och restriktioner på en del bibliotek och det är efterlängtat av många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, allt fler anordnar arrangemang trots att antalet besökare bara får vara 50

      Radera
  4. Min kollega läser så himla bra men det är sällan barn vill lyssna på högläsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. i klass då? för om en läser i liten grupp så fungerar det. ju mindre desto bättre

      Radera