torsdag 11 oktober 2018

Helgfrågan v. 41

Mias helgfråga gäller bokrecensioner på Instagram.
"Jag känner att jag måste bli bättre på att ge min bokblogg reklam genom Instagram och även lägga recensioner där."
Hur tänker du?
Bonusfråga: Har du något mysigt hösttips?
Jag tänker inte så mycket i saken. Jag lägger ut en eller annan bild på Instagram på någon bok som jag vill tipsa mina följare om. Jag är nöjd med att skriva om böckerna på min blogg. Än så länge i alla fall.
Bild:Svampguiden
Bonusfrågan läser jag just som jag tänt fyra ljus. Annars är det brasa som har hög mysfaktor. Och promenad i doftande trattkantarellskog i mjuk mossa. 

18 kommentarer:

  1. trivs med bokbloggar, höstpromenader är fint.

    SvaraRadera
  2. bloggen är det som upptar mig mest (om en bortser ifrån japanskan). tror inte att jag skulle sakna varken Instagram eller Twitter

    SvaraRadera
  3. Har inte sett en kantarell i år ... fast på Instagram lär de finnas :-D Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, de flesta finns säkert på Instagram

      Radera
  4. Läsa bloggar är kul, nöjer mig bloggar i dagsläget, tiden räcker inte till, till allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. gillar också bloggar, hinner inte mer för närvarande

      Radera
  5. En brasa är underbart. Jag sakar kamin.

    SvaraRadera
  6. På söndag ska jag nog försöka komma ut på trattkantarelljakt!

    SvaraRadera
  7. Tack för påminnelsen om att tända en brasa. Jag måste skriva en kom-i-håg-lapp om att ringa sotaren på måndag så att skorstenen är ren och klar för höstens och vinterns brasor. Både mysigt och nödvändigt ibland att tända en brasa. För ett par år sedan var det - 30 grader här under ett par dagar, och då blev det strömavbrott... Vi hade efter ett tag bara + 10 grader inomhus, men vid brasan kunde man sitta och hålla sig någorlunda varm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vår sotare kommer antingen vi säger något eller inte. väldigt behaglig värme ifrån en brasa. och att bara sitta och titta in i elden

      Radera
  8. Det kliar i fingrarna att komma ut i skogen för att kolla efter tratt och trumpet. Tyvärr har det varit första veckans älgjakt här, då undviker vi skogen. Men efter den här helgen blir det nog fritt fram igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, just det älgjakten! tänkte inte på den. tror dock att det är lite uppskjuten här

      Radera
  9. Ljus är viktigt idag fick vi ljus från solen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det fick vi. men så vidare värst varmt var det inte!

      Radera