torsdag 12 april 2018

Kulturkollos veckoutmaning: vad är sant och vad är det inte

Kulturkollo:
"Veckans utmaning går ut på att berätta tre saker om sig själv, två ska vara sanna och en ska vara falsk. Sen får vi gissa loss i kommentarsfälten hos varandra och försöka hitta påhitten. Rätt svar kan sen presenteras i blogginlägget, kommentarerna eller hur man vill, men först på söndag så alla hinner med att skriva och gissa. Vill ni inspireras kan ni med fördel titta här och följa länkarna från förra gången vi hade en liknande utmaningen."

1. Jag har spelat Finska rytteriets marsch på altsaxofon för Gustav VI Adolf
2. Jag har blivit avvisad när jag försökte "pudra näsan" i Vatikanen
3. Jag har berättat om hur jag började läsa författaren Thomas Hardy, blev medlem i författarsällskapet och reste i Thomas Hardys fotspår på ett av Thomas Hardy - sällskapets årsmöten i Dorchester i Dorset som representant för de svenska medlemmarna.

11 kommentarer:

  1. du har aldrig berättat om dina musikaliska talanger... mina söner har spelat för kungen, men det har nog inte du gjort, så ettan är fel.
    Jag har glömt om jag var kissnödig i Vatikanen.
    Trean skulle jag gärna ha följt med på.

    SvaraRadera
  2. Den var svår. Inte alls omöjligt att gamle kungen var tvungen att lyssna på barnkörer och unga musikanter. Nog borde du väl ha fått "pudra näsan" så länge det inte skedde i en dopfunt. Så jag tippar på nr 3.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har inte varit i Vatikanen förstår jag!

      Radera
    2. Det har jag förvisso varit, men jag kanske var bättre på att hålla mig ;)

      Radera
  3. Jag tror att 1:an är falsk, mest för att de andra låter sanna. Jag har varit i Vatikanen och man törs knappt röra sig och 3:an är ju saker bokfolk gör. :)

    SvaraRadera
  4. Tror på ettan som falsk!

    SvaraRadera
  5. Tror att ettan är falsk, som de flesta andra ☺

    SvaraRadera
  6. Jag tror att ettan är falsk. Vatikanen har ganska hårda regler så den kan vara mycket trolig.

    SvaraRadera
  7. Jag gissar på påstående 2, inbillar mig att Vatikanen är hårda på sånt (och annat).

    SvaraRadera