fredag 16 mars 2018

Helgfrågan v. 11

Vad ogillar du i böcker? undrar Mia i sin helgfråga. Bonusfrågan: Förvandlas du någon gång till Mr Hyde?
Jag ogillar när varje kapitel i en bok inleds med en jättelång kapitelrubrik som är en resumé av det som kommer att hända i själva kapitlet. Och så hundöron och särskrivning, förstås
Människor som ställer sig på mina tår när jag står på perrongen med resväskor, rygggsäck och annat pick och pack och väntar på det försenade tåget får mig att omvandlas till en furie. Jag varken finns eller syns!  De känner inte ens av mina skor och mina tår för de har så jättestora, hårda skor. Grrrrrrr!

20 kommentarer:

  1. Jag tror att det i hel vetet finns sär skilt grymma plågor för sär skrivare!

    SvaraRadera
  2. Jag glömde särskrivning! Attans. Däremot begår jag brott dagligen... Hundöron är mitt beroende. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. många andra har kommit ihåg... syndar du varje dag? hundöron? även i lånade böcker???

      Radera
  3. Särskrivning är ett elände!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det kan jag bli riktigt upprörd över

      Radera
  4. Nej hundöron i böcker är inte kul!

    SvaraRadera
  5. Jag har nog aldrig märkt att folk har ställt sig på mig på perrongen, däremot verkar de inte alls se mig. De går rätt på, trots att jag står still och trots att det finns massor av plats på alla sidor om mig. Det gör mig het förbluffad. Och arg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men jag menar samma sak, Monika. jag syns inte. fastän jag står där

      Radera
    2. helt och hållet! och i nästan alla fall rör det sig om stora, långa och breda män...

      Radera
  6. Hundöron är inte trevligt i böcker, inte sär skrivning heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, just det. och inte blir en glad när någon skriver hennes i stället för sin och liknande

      Radera
  7. Nej men usch vad otrevligt att bli trampad på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. bildligen, alltså! man ställer sig så tätt inpå att jag känner att jag inte finns där

      Radera