måndag 27 november 2017

Tematrio - Poetiska, långa titlar

Lyran är tillbaka med sin tematrio: Jag har nyligen läst en bok p g a att titeln lockade mig och detta får bli veckans tema. Berätta om tre bra romaner med  poetiska, långa titlar!

Björn Larsson, Long John Silver : den äventyrliga och sannfärdiga berättelsen om mitt fria liv och leverne som lyckoriddare och mänsklighetens fiende.
En fantastisk roman; saltstänkt, spännande, och välskriven.

Ann Jäderlund, Vad hjälper det en människa om hon häller rent vatten över sig i alla sina dagar. Stort och smått blandas med existentiella frågor i Ann Jäderlunds diktsamling som var nominerad till Augustpriset 2009

Alex Schulman, Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött. Nedslagen, nyskild Alex Schulman möter sin drömprinsessa, Amanda Widell.

14 kommentarer:

  1. Jäderlunds titel är ju jättebra! Den hade jag missat.

    SvaraRadera
  2. Schulmans bok är fin kärleksförklaring ❤️

    SvaraRadera
  3. Björn Larssons titel var verkligen lång! Låter spännande dessutom.

    SvaraRadera
  4. Schulmans bok har jag också i min trio.

    SvaraRadera
  5. den är svår att komma förbi i sammanhanget

    SvaraRadera
  6. Det var rejält långa titlar!

    SvaraRadera
  7. Vilka långa fina titlar. Schulman är jag nyfiken på. Har boken Glöm mig i bokhyllan.

    SvaraRadera
  8. Glöm mig är riktigt fin. liksom boken om fadern, Skynda att älska. jag fick revidera min uppfattning om Alex Schulman

    SvaraRadera
  9. Long John Silver... är en kul titel, påminner mig om sådana gammalmodiga böcker där kapitlen innehåller lååånga förklaringar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. en riktigt spännande äventyrsbok. författaren är storseglare

      Radera