tisdag 31 mars 2015

Top Ten Tuesday

The Broke and the Bookish:

Ten Books You Recently Added To Your To-Be-Read List
A very easy task, indeed!

  1.  Harry Potter and the Philosopher´s Stone. 
       J. K Rowlings
  2.  Tunisian Girl. Lina Ben Mhenni
  3.  The Lighthouse. P D James
  4.  Eleven Kinds of Loneliness. Richard Yates
  5.  Tellurien.    Vladimir Sorokin
  6.  The Lewis Man.   Peter May
  7.  We were Liars.   E. Lockhart
  8.  The Daylight Gate.   Jeanette Winterson
  9.  Orchard of Lost Souls. Nadifa Mohamed
10.  The Story of Madaemoiselle Oiseau. Andrea La Barre 
       de Nanteuil
                                            


8 kommentarer:

  1. Lewismannen läste jag alldeles nyligen, den var riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag läste Svarthuset och gillade den mycket. hoppas att Lewismannen är lika bra

      Radera
  2. Harry Potter hamnade också på min lista. Lewismannen och The Daylight Gate är väldigt bra. Tunisian Girl intressant. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. lustigt! både Lewismannen och Skymningsporten kom från biblioteket idag!

      Radera
  3. Lewismannen skall jag läsa nu under april. Skall bli så spännande. Hoppas så klart att jag gillar den lika mycket som Svarthuset.

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. tack, Hannele! jag läser de flesta böckerna på svenska. men det är nog en bra blandning. tre av dem har jag plötsligt hemma och Harry Potter ligger i inköpskorgen. det blir sommarläsning, tror jag

      Radera