lördag 5 oktober 2013

Bokbloggsjerka 4 - 7 oktober

Annika ber oss i sin
BOKBLOGGSJERKA 4 - 7 oktober
att berätta om en verklig eller fiktiv bokmiljö som vi har besökt eller skulle vilja besöka.
Min bokmiljö är också en miljö för konstnärer, filosofer, ekonomer och andra intellektuella. Jag hade gärna ha varit en fluga på väggen när Bloomsburygruppen hade sina möten.Jag hade velat höra och se Virginia Woolf och hennes syster Vanessa Bell agera i gruppen. Till skillnad från många av de andra hade de inga akademiska meriter, men det lär vara så att de i alla fall tillhörde de mest tongivande.

12 kommentarer:

  1. Vilket bra val! Bloomsbury-gruppen är spännande och speciellt Virginia Wolf! Visst hade det varit spännande att lyssna till deras diskussioner och bara se vad de gjorde när de träffades!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaf tror dock att det hade varit bra att vara ganska osynlig...

      Radera
  2. Ja, vilken spännande tanke. Intressant!

    SvaraRadera
  3. Som en fluga på väggen hade man kanske vågat sig på att besöka de lite farligare fantasymiljöerna också :)

    SvaraRadera
  4. Eller hur! Magiskt att gå i Woolfs fotspår i London, många intressanta medlemmar. Ingela Linds bok berättar mer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingela Linds bok var jag riktigt förtjust i

      Radera
  5. För mig ar det massor av orter där de deckare jag läser utspelar sig som jag skulle vilja besöka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det så, Freja! det ena behöver inte utesluta det andra.

      Radera
  6. Å vilken bra vision! En liten tidsmaskin skulle man allt ha.

    SvaraRadera