fredag 13 september 2013

Ett rött paket med vita snören

Ett trevligt paket som inte direkt var någon överraskning eftersom jag själv beställt det.
Men det är ändå lika roligt att packa upp och vända och vrida på och bläddra i böckerna.
Min kamp 5 av Karl Ove Knausgård
Bring up the Bodies av Hilary Mantel. 
Den svenska översättningen kommer nästa år.
Under det rosa täcket av Nina Björk. Om kvinnlighetens vara och feministiska strategier. Första upplagan kom 1996.
Med piggt omslag av Maija Louekari och förrd av Katrine Kielos. Boken tillägnas Mormor (vilket ger Nina Björk en extra poäng. Eller tre).
Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall. 
Maija Louekari har gjort omslaget och Johanna Koljonen har skrivit förord. Boken tillägnas (inte helt överraskande) pappa.

6 kommentarer:

  1. då kan jag gissa vad du gör i helgen

    SvaraRadera
  2. rätt gissat, Hannele! stor del av helgen i alla fall

    SvaraRadera
  3. Trevligt paket. Jag ligger själv i startgroparna för "Bring up the bodies". Ska bli roligt att se vad du tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. detsamma, mimmimarie! jag väntar bara på lite lästid...

      Radera
  4. Två av klassikerna med de otroligt läckra omslagen ser jag. Jag beställde själv Glaskupan av Sylvia Plath för ett tag sedan.

    SvaraRadera
  5. ja, Lena, man kan köpa dem bara för omslagen

    SvaraRadera