måndag 16 september 2013

Bokbloggsjerka 13 - 16 september

Om du skulle skriva en bok skulle den i så fall utspela sig:
  • i en stad
  • på landet?
  • på en fiktiv plats?
  • på havet?
  • i framtiden?
  • i det förflutna?
  • i nuet?
  • i Sverige eller utomlands?
  • annat?
Om du inte har några planer på att skriva en bok och därmed känner dig tvungen att hoppa över den här frågan kan du i stället berätta om var du helst ser att de böcker du läser utspelar sig.

Jag tror att det skulle bli så här för min del:
Om jag skulle skriva en bok skulle den troligen tilldra sig på landet; på en fiktiv plats med flera verkliga förebilder; i Sverige; i nuet med återblickar på det förflutna. 

5 kommentarer:

  1. Det är nog bra om man själv har en tydlig bild i huvudet av miljön man skriver om i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. klart att jag skulle ha en bild av platsen i mitt huvud. annars skulle det ju bli svårt...

    SvaraRadera
  3. Jag funderar ständigt på vem jag ska skriva om och gissar att platsen och tiden kommer av sig själv när jag väl bestämt mig.

    SvaraRadera