onsdag 7 september 2011

Tjugo frågor

Jag hittade en liten enkät som
INKY FINGERS
hade hittat hos
HELENA
som hade hittat den hos
enkätgurun ENLIGT O

Mina svar med fetstil.

Morgonpigg eller nattuggla? Nattuggla numera

Bibliotek eller bokhandel? Bibliotek och bokhandel

Adlibris eller Bokus? Adlibris

Ljudbok eller e-bok? Ingetdera. Tryckt ska det vara

Inbunden eller pocket? Beror på vad det gäller. Pocket för det mesta.

Vampyrer eller zombies? Ingetdera

Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Den frågan hörde jag inte

En i taget eller slalomläsning? Slalom

Bokmärke eller hundöra? Hundöra? Aldrig i livet! Det är en förolämpning. Bokmärke så klart!

Chips eller choklad? Choklad

Biografier eller memoarer? Biografier

Skräck eller chicklit? Chicklit

Boken eller filmen? Boken även om filmen kan vara bra fast på ett annat sätt.

Twitter eller Facebook? Facebook.

Strindberg eller Heidenstam? Nej, det går inte

Kokbok eller Bakbok? Läser gärna Både - och för att se hur duktiga alla är

Te eller kaffe? Kaffe. Stirrar förfärad på avlagringarna i tekoppen...

Rött eller vitt? Man ska väl inte behöva välja. Gärna både - och

Boklördag eller ViLäser? Boklördag.

Man Booker Prize eller Augustpriset? Nej, det blir Både - och

Bilden är lånad

4 kommentarer:

  1. Men hallå, eller? Avlagringarna i kaffekoppen är ännu mörkare och svårare att få bort...

    SvaraRadera
  2. Alltså, hörni... man kan också diska te-/kaffemuggen efter att man har druckit. Då blir det inte avlagringar i någondera :)

    SvaraRadera
  3. Hundöron gillar jag inte alls. Bokus har mer, Adlibris lägger sej bara 2 kr under hela tiden... Ska berätta om min zombiefilm nån gång.

    SvaraRadera
  4. Inkling: Näää, te är värre. Man måste ha minst Tomteskur för att få rent i kopparna...

    Monika: Men det kan ju ta en stund att få i sig teet och under tiden etsar det sig fast i koppen.

    Hannele: Glöm inte att berätta om din zombiefilm.
    Jag är öppen för allt!

    SvaraRadera