tisdag 14 december 2010

Ubåtsthriller


The Deep.
Brittisk miniserie i fem delar i TV3 tisdagar kl 22.
Ett forskarteam undersöker gas- och oljetillgångarna under Norra Ishavet.
Den förra expeditionen försvann under outredda omständigheter.
Forskarna på den ultramoderna ubåten Orpheus måste hitta förnybar energi eftersom världens energiresurser håller på att sina. En internationell konflikt hotar.
Finns det mänskligt liv i havsdjupen? Fishy creeps in the deep? Något fångar Orpheus. Och vem är egentligen Raymond som tycks veta mer än de andra i gänget?
Olidligt spännande!

Men varför hacka sönder en så spännande historia i fem delar? Med en veckas mellanrum!

3 kommentarer:

  1. Jag är övertygad om att det finns en lämplig box att köpa på Sciencefictionbokhandeln eller Internets, om man hellre vill köra maraton än vänta en vecka mellan avsnitten. Det låter ju onekligen som ett bättre upplägg, det håller jag med om.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag läste om den här i tablån igår och blev så nyfiken. Men jag har ju inte den kanalen...

    SvaraRadera
  3. Ubåtsfilmer är alltid spännande. Miljön är för hemsk. Även om jag antar att det är fantastiskt där nere på havets botten

    SvaraRadera