tisdag 4 april 2023

Tisdagstrion v. 14 2023: Påsk

Ugglan&Boken: Tisdagstrion v. 14: Påsk


1. Evangeliet enligt Judas är resultatet av ett samarbete mellan den populäre brittiske författaren, Jeffrey Archer, och en av världens ledande bibelforskare, Francis J. Moloney. Berättare är Judas son Benjamin. och boken finns endast som e-bok eller e - ljudbok. Jag har börjat lyssna och tyvärr gillar jag inte riktigt uppläsarens, Dan Kandell, förkylda röst.


2. Bach, Matteuspassionen i P2 Långfredagen 19.03

3. Påskmiddag i stugan vid havet med målade ägg och Jansson, Brantevikssill och Blå Jungfruns muffins med marsipankycklingar på.

16 kommentarer:

  1. Punkt 3 där lockar mig nog mest 😁 Det låter helt fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är det också. men ibland är det kallt!

      Radera
  2. Hur ser Blå Jungfruns muffins ut, låter intressant

    SvaraRadera
    Svar
    1. de är enkla och jättegoda. och så kan en sätta en gul liten marsipankyckling på. https://www.koket.se/bla-jungfruns-muffins

      Radera
  3. Blå jungfruns muffins blir jag också nyfiken på. När jag växte upp åkte vi ofta ner till Kalmar och hälsade på släkten och då gick vägen så nära kusten att man kunde se Blå jungfrun.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har varit på Blå Jungfrun. guiden var så rädd om terrängen - med all rätt - att vi knappt fick sätta ner fötterna. du har länken till receptet på muffinsen i svaret ovan

      Radera
  4. påskig trio, Jeffrey Archer är nytt namn

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä, jättegammalt namn! han har skrivit massor av böcker men aldrig något sådant här

      Radera
  5. Archers blir jag nyfiken på

    SvaraRadera
  6. Evangeliet enligt Judas skulle jag vilja läsa (om den hade funnits som vanlig bok).

    SvaraRadera
    Svar
    1. kan inte se några uppgifter om att den ska komma i svartskrift. jättekonstigt

      Radera
  7. Den där påskmiddagen verkade lockande!

    SvaraRadera
  8. Evangeliet enligt Judas blir jag nyfiken på. Har lyssnat på en annan av Jeffrey Archers böcker, Drömmen om Everest, och tyckt om. Men om jag ska läsa den här får det nog bli som e-bok 😁

    SvaraRadera