måndag 2 maj 2022

Selfie nr 1 2022

Eftersom det tog en stund för mig att fatta galoppen kommer jag att ta igen de förlorade selfiemåndagarna i tur och ordning

Klimakteriehäxan: Selfie nr 1

3 januari 2022

Med mig själv som utgångspunkt - hänger du på?

Hittade och snor härmed (med några små ändringar) en stafettpinne på Facebook. Kalla den egocentrisk om du vill! Eller en sorts spegelbild, en selfie.
Tolv svar vill vi ha i denna kedja! Det kan vara svårare än du tror .... Du får inte använda Google! Fast du lär knappast behöva någon hjälp.
Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Och tillägg inom parentes, som jag gjort, kan du självklart strunta i.
1. Namn: Monica
2. Djur: Antilop
3. Pojknamn: Putte (känner en jättefin Putte)
4. Färg: Elfenben
5. Film: Ninotchka (med Greta Garbo)
6. Något du bär: Anteckningsbok (alltid papper och penna i väskan)
7. Dryck du gärna dricker: Konjak
8, Mat du gillar: Kotlett
9. En grej från badrummet: Tandborsten (el)
10. En plats du besökt: New York
11. Anledning att vara sen: Köbildning
12. Något du haft men inte saknar:Gräsfläckar på sommarkläderna

6 kommentarer:

  1. Där ser man - aldrig för sent för en selfie! Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. förstår inte hur jag kunde missa selfiesarna så länge!

      Radera
  2. Ser att du börjat om från början. när du är klar med dom vill jag uppmärksamma att jag startat en StafettSELFIE, OM man vill får man gärna va mer och sätta ut sin SELFIE i tur o ordning, vill man inte får man klura ut. Startar idag! ,-)) Ha det fint Primrose.

    SvaraRadera
  3. https;//enrosafluga.blogspot.com är min adress! Primrose

    SvaraRadera
  4. ja inte ; utan förstås : tecken, har inte mina läsglasögon på mig ,-))

    SvaraRadera