lördag 9 april 2022

Veckans mening v. 14 2022

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord driver en lördagsutmaning som han kallar Min mening. Den går ut på att vi delar med oss av en mening som av någon anledning fått oss att stanna upp och tänka till. Den här veckan bjuder jag på en sublim mening som jag hörde i radions P1 (eller om det var i TV.). Medan jag satt och begrundade djupet och vidden av meningen plingade det i min telefon. Det var ett sms från min syster som messade samma mening till mig.

"Vad hjälper det om gräset är grönt när kon är död?"

Ebba Busch har talat.
 

8 kommentarer:

  1. Tråkigt med en död ko. Ha en fortsatt trevlig lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja. särskilt som gräset är så grönt.

      Radera
  2. Det var en intressant synpunkt. Jag skulle gärna ha hört hela sammanhanget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det behövdes inte, Robert! meningen står på egna ben

      Radera
  3. Ebba Busch säger mycket som är fyndigt. Men det där med "hjärtlandet" fattar jag inte vitsen med, någon måste verkligen tala om för henne att det är ett fånigt ord. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. EB har ju lånat uttrycket från USA. det är så de benämner Mellanvästern

      Radera
  4. Ligger nåt i det trots allt ... påminner mig om en annan fin mening, en boktitel faktiskt: "The grass is always greener over the septic tank". Erma Bombeck, den oförlikneliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst, den är också bra. men EB:s utfall inför valrörelsen blev överraskande och lustigt. tyckte jag

      Radera