tisdag 12 april 2022

Tisdagstrion v. 15 2022: Djur på omslaget

Ugglan&Boken: Tisdagstrion v. 15: Djur på omslaget

1. Eurotrash av Christian Kracht handlar om en man som tillsammans med sin pillerknaprande mor ger sig ut på en resa i Europa för att sätta sprätt på hennes pengar. Har lämnat inköpsförslag till biblioteket på den här titeln som jag absolut vill läsa. "Schweiziska Christian Kracht, debuterade på 1990-talet, jämfördes med Bret Easton Ellis och kallades den tyskspråkiga litteraturens cyniska underbarn" sades det i Kulturnytt i P1.

2. Stöld
av Ann - Helén Laestadius ligger här framför mig. Den har jag velat läsa länge. Den bygger på verkliga händelser och fick Augustpriset 2021.

3. Cat - power . Kattens läkande kraft av Carina Nunstedt och Ulrika Norberg

24 kommentarer:

  1. Läst dem har jag inte, men jag tror benhårt på Cat power 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror också på den. och de andra båda

      Radera
  2. Varierande trio, Cat-power verkar kul.

    SvaraRadera
  3. Stöld har jag oläst i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den står där i min hylla också. men inte så länge till

      Radera
  4. Svar
    1. den har ju fått många lovord. har inte hört någon som inte tyckt om den

      Radera
  5. Stöld är så otroligt bra. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  6. Stöld känner jag till, men har inte läst ännu. De andra två är nya för mig och verkar jätteintressanta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eurotrash verkar jättebra. Stöld ser jag fram emot. Kattmakt känner jag till

      Radera
  7. Stöld är den enda jag läst. En riktigt bra bok!

    SvaraRadera
  8. Stöld har jag hemma, ska försöka läsa den i sommar tänkte jag.

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. den finns i pocket. jag har köpt den. det känns jättebra att ha den för läsning när tiden känns rätt

      Radera
  10. Stöld har jag i läslistan. De andra två blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eurotrash presenterades i Babel och den verkade väldigt intressant

      Radera
  11. Stöld känns som en bok man borde läsa. :)

    SvaraRadera
  12. Stöld funderar jag också på att läsa.

    SvaraRadera
  13. Inte läst någon av dessa. Stöld är jag riktigt nyfiken på.

    SvaraRadera
  14. Eurotrash låter riktigt intressant! Bra att du lämnat inköpsförslag, för då kan ju jag också låna så småningom!

    SvaraRadera