söndag 1 augusti 2021

Bloggutmaning 31 dagar i augusti

Orsakullan driver en bloggutmaning varje dag alla 31 dagarna i augustii.

  1. Augusti två sidor, vissa säger höst andra sommar. Vad säger du?
  2. Hur är vädret?
  3. Berätta om ditt dyrbaraste köp.
  4. En dag ska jag…
  5. Ett gott skratt…
  6. Då såg jag ett spöke…
  7. Något som fångade min blick.
  8. Min receptbok…
  9. Bokklubb eller bokcirkel…
  10. Om jag måste välja…
  11. Många val i livet, vad väljer du?
  12. Jag imponeras av…
  13. Så händer det igen…
  14. Kräftor eller surströmming…
  15. Att glida på en räkmacka.
  16. Att åka snålskjuts…
  17. Lönar sig alltid hårt arbete?
  18. I höstens tecken…
  19. Äta bör man annars?
  20. Djur är något som…
  21. Alla pensionärers dag idag, firar du?
  22. Åh nej den gick sönder…
  23. Köttbullens dag idag, blir det köttbullar?
  24. Fyra månader till julafton, har du börjat förbereda dig?
  25. Det hängde på håret…
  26. Nej, och åter nej.
  27. Något på tv?
  28. Det här var gott!
  29. Berätta vad du vill.
  30. Då känner jag mig ensam.
  31. Då känner jag mig uppe!
Augusti är höst för mig. Men inte den fina höst som det kan vara i september - oktober med hög klar luft. Augusti är rötmånad, hög luftfuktighet och tvestjärtar. Augusti och februari är helt onödiga månader om någon frågar mig.
Jag tar hellre två juli och två mars. Jag skulle inte vilja ha semester i augusti heller. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. det kan du inte mena! det är mörkt tidigare och för kallt att sitta ute i pyjamasen och äta frukost

      Radera