torsdag 15 april 2021

Helgfrågan v. 15 2021

 

Mias helgfråga v. 15: Tipsa om en bok du tyckte var bra och tala om varför du tycker att alla ska läsa den!

Dörren av Magda Szabo tycker jag är en väldigt intressant bok. Den handlar om en märklig kvinna vid namn Emerentia. Hon är vaktmästare på gatan i ett litet ungerskt samhälle och även allt - i - allo hos ett författarpar. Kvinnan i paret heter Magda och hon kommer sakta men säkert att lära känna Emerentia och hennes dramatiska bakgrundshistoria. 

Bonusfrågan gäller vad som är det bästa med våren. Det är lätt. Det är att kunna vara ute mera. Att sitta ute och läsa är bland det bästa jag vet.

12 kommentarer:

  1. Dörren är lite annorlunda bok, härligt att kunna vara ute.

    SvaraRadera
  2. jag gillar Magda Szabo. och att vara ute

    SvaraRadera
  3. Den boken är jag nyfiken på. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. den ska du läsa, Robert! den är så bra. du kan också lyssna på den som radioföljetong

      Radera
  4. Intressant tips och sitta ute och läsa är skönt.

    SvaraRadera
  5. Jag känner inte igen boken men får kolla upp den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör det. det är en så spännande kvinna den handlar om

      Radera
  6. Idag var det för första gången denna vår så varmt att jag skulle kunnat sitta ute och läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har blåst för mycket när det egentligen hade varit fullt möjligt att sitta ute rent temperaturmässigt

      Radera
  7. Sitta ute och läsa kunde man göra idag, för första gången. Och ja, jag håller med dig. Boken blir jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är härligt att kunna sitta ute redan till frukost. och Dörren är en fantastiskt bra bok

      Radera