fredag 2 april 2021

Fem en fredag v. 13 2021: Framtiden

elisamatilda: Fem en fredag. v 13: Framtiden
 

1. Vad kommer du göra om två timmar?
Lyssna på Spanarna

2. Till när i framtiden skulle du vilja hoppa?
Jag skulle vara nöjd med att hoppa fram till pandemins slut.

3. Hur tror du ditt liv har ändrats om fem år?
Jag kanske har gått med i en pensionärsförening?

4. Vad tror du att du har börjat med om ett år du inte gör idag?
Då hoppas jag att hela familjen trängs i huset vid havet.
 
5. Vad är något du vill göra när nuvarande restriktioner är borta?
Jag gillar inte speciellt att åka tåg, men som det nu är ser jag fram emot det. Buss och tåg. Och att våga åka bil med någon. 2022 blir det resa till Japan👍😀

Bild: podtail.se

22 kommentarer:

  1. Eller hur, hade själv kunnat skriva precis samma under fråga fem, minus japanresan (även om det hade varit fantastiskt). Håller tummarna för att det snart är över och man får se folk kramas igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst väntar en på mera normala tider. om det finns några sådana. jag brukar inte gilla att trängas, men nu ser jag nästan fram emot det.

      Radera
  2. Samma här på fråga 2. Buss och tåg åker jag till/från jobb men i övrigt inte nu, kanske vill det mer sen. Flyga vet jag inte när jag kommer vilja göra....Kul med Japan då har du något att se fram mot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har väntat länge på den resan till Japan. har varit där fyra gånger redan. numera existerar inget annat resmål

      Radera
  3. Jag tycker det är OK att åka tåg, men jag föredrar att bila. Älskar att göra bilutflykter eller åka till fastlandet på sommaren, men nu har man ju inte gjort det senare sen 2018 - och inte lär det bli några fler gånger eftersom gubben min har tröttnat!
    KRAM & TREVLIG PÅSK/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. bilutflykter är väldigt roligt. det har jag tyckt sedan jag var liten. men om du ber vackert kanske gubben din låter sig bevekas? kram och trevlig fortsättning på påskhelgen

      Radera
  4. Tror alle setter pris på all forandring mot en normal hverdag igjen. God påske!

    SvaraRadera
  5. Ditt svar till fråga 5 - ja, det drömmer jag också om. En resa till Japan är faktiskt den enda resan jag ångrar att jag inte redan gjort. Så den hoppas jag fortfarande på att göra.

    Pensionärsförening - låt bli! Det är mycket roligare att umgås med personer som är minst 10 år yngre än man själv - tycker jag i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag rekommenderar Japan! har varit där fyra gånger och hoppas på flera resor. i princip har du rätt att en ska umgås med yngre personer. men jag känner till en pensionärsförening som det är bra fart på. och det ena utesluter inte det andra!

      Radera
  6. Resa till Japan! Såå spännande. EN kultur och ett land jag är nyfiken på sedan jag jobbade på en filial till ett stort japanskt bolag. vi hade jämnt japaner på besök, bugande bockande leende herrar som jag guidade runt i Stockholm efter arbetstid. Alla medarbetare fick åka till huvudkontoret i Japan, men jag hann tyvärr inte. Nya kärleken o jag bestämde oss hastigt att köpa ett värdshus och vandrarhem långt ut på vischan...men det är en annan historia. Trevlig fortsättning på påskhelgen, jag vill också trängas och kramas, undrar om jag minns hur man gör...

    SvaraRadera
  7. Japanresa - du har något att se fram emot och planera för! Så kul! Jag var där på bröllopsresa. Spännande.

    SvaraRadera
  8. ajajaj! inte bra att du missade den där resan till Japan. kan du inte anse att du har den till godo? jag har varit i Japan flera gånger, men jag vill alltid resa dit igen. ja, det blir inte lätt att låta bli att hålla avståndet. det har blivit en betingad reflex

    SvaraRadera
  9. Japan låter verkligen spännande och kul att ha något att se fram emot!

    Önskar dig en fortsatt glad påsk!

    SvaraRadera
  10. Vi är många som vill resa igen när det går!
    Så spännande att du gillar Japan, jag är också nyfiken på det landet, inte minst maten och kulturen!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. resan till Japan har blivit uppskjuten två gånger. tredje gången gillt. har varit där flera gånger och tycker alltmer om landet. fortsatt trevligpåskhelg!

      Radera
  11. Svar
    1. det är det!det tycker precis hela familjen. inte minst barnbarnen

      Radera
  12. Jag hoppas verkligen att din resa till Japan blir av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har ställt in mig på 2022. den resan är värd att vänta på

      Radera
  13. Det är härligt att ha planer, och att ge fantasin fritt spelrum. Kan men inte göra saker nu så får fantasin göra sitt i stället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. just det. en måste planera som om. kul attbara tänka på

      Radera