fredag 3 juli 2020

Helgfrågan v. 27

Mias helgfråga v. 27, den sista innan sommareditionen

Har du gjort någon Tbr för sommaren?
Jag har så klart en planering, sedan får vi ju se vad det blir.
Just nu läser jag Mikrokosmos, sista delen av Shusei Tokudas trilogi.
Jag hoppas att jag snart får biografin om den här fantastiske japanske författaren från Bokus. Födelsedagspresent från mig.


Vildhavre av Otto Gabrielsson. Jörn Donners son skriver om sin längtan efter den berömde fadern som kallade de två 80 - talsbarnen för misstag.

Våld och nära samtal av Wera von Essen. Jag var så förtjust i hennes debutbok, En debutants dagbok

Modersersmjölken av Nora Ikstena. Vet inte mycket om den här författaren mera än att hon är född i Lettland och att det finns en bok tidigare av henne på svenska, Livets fest från 2008.

Min alltför vackra syster av Rosa Ventrella. Italienska Puglia på 40 - och 50 - talen.   

De förlorade barnen : ett arkiv. Av Valeria Luiselli

De förlorade barnen : ett arkiv 

Humöret avgör fredagskvällens meny.  

12 kommentarer:

  1. Hoppas det blir en bra lässommar. Jag har bunkrat upp från bibblan (jobbet). Och så fullt i ljudbokshyllorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har också bunkrat ifrån biblioteket. men de vill ju ha en del tillbaka jättesnabbt

      Radera
  2. Rosa Ventrella var den enda författaren jag kände igen av de här. Spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror att de andra är jättebra också

      Radera
  3. intressanta böcker, En debutants dagbok var läsvärd.

    SvaraRadera
  4. Väldigt intressanta böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag inbillar mig det. tills motsatsen är bevisad

      Radera
  5. Det ser ut som en intressant blandning böcker. Många var nya för mig.

    SvaraRadera
  6. de är ganska nya. och väldigt olika, tror jag

    SvaraRadera
  7. Bara okända böcker för mig, verkar som en varierad mix.

    SvaraRadera