torsdag 23 juli 2020

Helgfrågan v. 30

Mias helgfråga  gäller som vanligt under sommaren frågan Vad läser du?

Enkelt och bra. Som vanligt läser jag flera böcker. Ett par som promenadsällskap i öronen och det par andra i svartskrift. I öronen har jag 
Min alltför vackra syster av Rosa Ventrella och Köttets tid av Lina Wolff. I svartskrift Sällskapet av Christina Hesselholdt och 
Berättelsen om ett litet maskrosbarn i södern är hjärtskärande, men en beundrar hennes go och överlevnadsförmågan.

Bonusfrågan gäller tips av något slag; filmtips, recepttips el. dyl. 

Serier är väldigt trevligt. Jag avundas dem som ännu inte har sett The Split på SVT Play.  Den tjeckiska serien Wasteland på HBO Nordic är väldigt bra liksom Sharp Objects och gamla The Wire. På The Netflix: Mad Men, Broadchurch, Luther

18 kommentarer:

  1. Det är ytterst få serier jag orkar följa, men tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. om de är spännande har en svårt att slita sig

      Radera
  2. denna bok har jag läst en hel del beröm om

    SvaraRadera
  3. Där kräftorna sjunger har jag lyssnat på, ganska bra och jättebra uppläsare. The split har jag sett något avsnitt av men fastnade inte riktigt tyvärr, synd för det är en favoritskådis, kanske ger den en chans till. broadchurch Luther och the wire är jättebra

    SvaraRadera
    Svar
    1. The wire var ju rent lysande vissa avsnitt

      Radera
  4. Owens bok är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Tack för tips. Owens bok vill jag läsa.

    SvaraRadera
  6. Verkar som en gripande historia.

    SvaraRadera
  7. Har svårt att läsa om barn som far illa...
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det har jag också, men flickan är aldrig rådlös

      Radera